Rozkład dnia
7.00 - 8.30 - Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Praca z dzieckiem zdolnym. Tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie. Zabawy integrujące grupę. Czynności opiekuńcze, porządkowe. Ćwiczenia poranne. Kontakty z rodzicami.
8.30 - 9.00 - Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
9.00 - 9.30 - Śniadanie.
9.30 - 10.30 - Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
10.30 - 11.45 - Spacery, wycieczki, zabawy dowolne i organizowane w ogrodzie przedszkolnym. Obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka w sali lub na powietrzu.
11.45 - 12.00 - Przygotowanie do obiadu.
12.00 - 12.30 - Obiad.
12.30 - 13.00 - Relaksacja: słuchanie muzyki, literatury. Zabawy z językiem angielskim.
13.00 - 14.15 - Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspierające rozwój dziecka poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne. Zabawy rozwijające percepcje wzrokową, słuchową. Zajęcia muzyczne i plastyczne.
14.15 - 14.30 - Przygotowanie do podwieczorku.
14.30 - 14.45 - Podwieczorek.
14.45 - 17.00 - Praca wyrównawcza. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe. Zajęcia w małych zespołach. Prace porządkowe, użyteczne. Rozmowy indywidualne. Rozchodzenie się dzieci.